Kış lastikleri ne zaman sökülür? Nasıl saklanır?

02.05.2015 14:46:16 tarihinde eklendi, 1444 kez okundu
Havaların ısınmasıyla birlikte artık yavaş yavaş yaz lastiklerine geçmek gerekiyor.

Otomobillerimizin yerle temas eden tek parçası olan lastikler, mevsimine göre değişim gerektiriyor. Havaların ısınmasıyla birlikte artık yavaş yavaş yaz lastiklerine geçmek gerekiyor.

 Lapa lapa kar yağan bir günde, parmak arası plaj terlikleriyle markete gitme fikri kulağa nasıl geliyor? Ya da Ağustos sıcağında kışlık botlarla yürüyüşe çıkmak? Bunları yapsanız bile, muhtemelen bir yerden sonra durum tahammül sınırlarınızı aşacak ve mevsimine göre seçim yapmak isteyeceksiniz. İşte otomobillerin de tahammül sınırları, tıpkı insanlarınki gibi pek de yüksek sayılmaz.

Maalesef otomobiller bizler kadar zeki değiller ve bizim verdiğimiz kararlara uymak durumundalar, bu yüzden yaz ve kış aylarında otomobillerin yeryüzüyle tek bağlantısı olan lastiklerin, mevsimine göre değiştirilmesi gerekiyor. Sebebiyse belli; kış lastikleri, içeriğindeki silika malzemeler sayesinde daha yumuşak bir yapıya sahipler ve 7 C'nin altındaki hava şartlarında sertleşmeyerek kış şartlarında zemine daha iyi tutunurlar. Fakat havalar ısındıkça işler değişir ve kış lastiklerinin tutunma kabiliyeti azalır. Göz hizasının epey aşağısında olması sebebiyle lastikleri genellikle ihmal etmekse, üzücü sonuçlara sebep olabilir. 1 Nisan itibariyle kış lastiği uygulamasından yaz lastiği uygulamasına geçildi bile; bu yüzden halen kış lastiği kullanan sürücülerin,  en geç Mayıs ayına kadar yaz lastiğine geçiş yapması gerekiyor.
 

Peki, kış lastiklerinin nasıl saklanması gerekiyor?
Boşa çıkan kış lastiklerinin bir yere asılarak ya da dikey bir şekilde, kuru, nemsiz, serin ve karanlık bir ortamda saklanması gerekiyor. Tabii yaz lastiklerinin de diş derinliğini kontrol etmek gerekiyor, diş derinliği 3,0 mm'nin üzerinde olsa bile, 5. senesini aşan lastikler özelliklerini kaybediyor. Diş derinliği 3,0 mm'nin altında olan ya da ömrünü tamamlayan lastikler, fren mesafesini uzatıyor ve ıslak zeminde yeteri kadar tahliye yapamadığı için kızaklamaya sebep oluyor.

Yaz lastiklerinin ömrünü uzatmak içinse ani kalkış ve viraj içinde frenleme yapmaktan kaçınmak gerekiyor. Periyodik olarak rot balans ayarı yaptırmak ve lastik hava basıncını doğru şekilde tutmak da lastik ömrünü uzatıyor. Hava basıncı düşük olan lastikler daha çabuk aşınıyor, yakıt tüketimini hissedilir derecede artırıyor, direksiyonu ağırlaştırıyor ve tepkilerini geciktiriyor. Bu arada yedek lastiğin durumunu da arada bir kontrol etmenin faydalı olduğunu da hatırlatalım.

 


Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum yapan siz olun...
Yorumlarınız, site yönetimi tarafından denetlenip onaylanmaktadır; lakin uygunsuz, hakaret içeren, kişi ve kişileri aşağılayıcı türden olmaları halinde derhal silinecektir. Yorumlarınız başkaları tarafından oylanabilir.

Üye girişi yaparak takma adınızla yorum ekleyebilir, eklediğiniz tüm yorumlara üye panelinizden ulaşabilirsiniz. Ayrıca üye girişi yaparak haber, makale, video, foto galeri içeriklerini favorilerinize ekleyebilir ve tüm favorilerinize üye panelinizden erişebilirsiniz. Not: Üyeler en çok 500 karakter yorum yazabilirken, misafirler en çok 200 karakter yorum yazabilirler!



Yorumcu


E-Posta Adresiniz (Yayınlanmayacak)


Yorumunuz


Güvenlik Kodu
(Büyük-Küçük Harf Duyarlıdır!)
  




Mobil Sitemiz
Ana Sayfa
Hakkımızda
İletişim
Üye Ol
Site Kullanım Koşulları
Haber Manşetleri
Haber Arşivi
Haber Kategorileri
Video Arşivi
Foto Galeri Arşivi
Yazarlar
Yazar Makaleleri
Genel Makaleler
Anketler
Haber RSS
Makale RSS
Video RSS
Foto Galeri RSS
Sitenize Haber Ekleyin
Sitemizde yer alan bilgilerdeki hatalardan, eksikliklerden ya da bu bilgilere dayanılarak yaplan işlemlerden doğacak her türlü maddi/manevi zararlardan ve her ne şekilde olursa olsun üçüncü kişilerin uğrayabileceği her türlü zararlardan dolayı SİTEMİZ sorumlu tutulamaz. Gazetesi.tv.tr Copyright ©2015 Bu site en iyi Chrome, Opera, FF ve IE 10+ web tarayıcılar ile gezilir. Powered by ASPXPLUS